14 dagers angrerett hos DAB-butikken.no
Denne informasjonen om angrerett gjelder sluttbrukere
Hvis du som forbruker angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi vedlegger informasjon og ferdigutfylt skjema til alle våre sendinger til privatkunder. Her står det viktig punkter rundt angrerettloven.
Vi anbefaler å ta godt vare på originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen.
Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:
• Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres som postpakke anbefaler vi Bring.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette, vil ytterligere kostnader bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).
• Angreretten er ikke mulig hvis gjeldende utstyr er skadet, montert klebeantenne for bil, montert dab-modul og kabler eller lignende
• Angreretten betinger at melding er gitt til selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene i retur. (jf. Ang Angreretten § 25)
• Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon (ved betydelig skadet kan føre til retur ikke blir godkjent) som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).
• Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer, enkeltmannsforetak, foreninger, stiftelser eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).
Aktiv handling
Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).
Hvordan angrer jeg etter å ha mottatt varen:
Du kan angre på kjøpet på 2 forskjellige metoder:
1. Du kan benytte det ferdigutfylte angrerettskjema som var vedlagt i pakken og returnere dette sammen med varen til oppgitt adresse.
2. Ta kontakt med oss på telefon 400 04 580 eller epost service@DAB-butikken.no
Postkontor
Det oppfordres til at angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider. Slik har du full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer Veibel AS som er driver DAB-butikken.no.